FAQ: Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
1. Co to jest SBC?
Szkolna Biblioteka Cyfrowa (SBC) to platforma e-learningowa, na której znajdziesz materiały, które pomogą Ci przygotować się do matury i egzaminu zawodowego. Ta platforma jest dla Ciebie!
2. Jak zalogować się po raz pierwszy?
To proste! Dane do SBC są takie same jak do aplikacji Teams i Twojego szkolnego konta Office 365. Logowanie odbywa się poprzez link: "Witaj w serwisie e-teb.pl" Wystarczy wpisać login oraz hasło startowe, które zostały wysłane w mailu powitalnym.
3. Nie dostałam/em maila z danymi dostępowymi do Szkolnej Biblioteki Cyfrowej.
Prawdopodobnie wiadomość trafiła do folderu SPAM lub OFERTY. Sprawdź ponownie skrzynkę, a jeśli nie znajdziesz tego maila, skontaktuj się z oddziałem https://teb.pl/kontakt lub z administratorem SBC administrator@e-teb.pl
4. Nie mogę się zalogować, chociaż korzystałam/em wcześniej z platformy.
Wejdź na stronę: "Problem z logowaniem?" i wybierz opcję „Chcę odzyskać hasło”. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami. Jeśli konto nie zostało uwierzytelnione, samodzielne zresetowanie hasła nie będzie możliwe. Skontaktuj się z oddziałem https://teb.pl/kontakt lub administratorem SBC administrator@e-teb.pl
5. Przy próbie logowania pojawia się komunikat „Niewłaściwa nazwa użytkownika lub hasło, spróbuj ponownie”.
Co mam zrobić? Przede wszystkim sprawdź, czy do zalogowania używasz poprawnego loginu. Powinien to być adres z domeną teb.edu.pl (np. jan.kowalski@teb.edu.pl). Jeśli login jest poprawny, spróbuj jeszcze raz uważnie wprowadzić hasło. Zamiast ręcznego wpisywania warto skorzystać z opcji „kopiuj-wklej” – w ten sposób unikniesz błędów. Jeżeli to nie zadziała, możesz samodzielnie zresetować hasło, wchodząc na stronę: "Problem z logowaniem?" Jest to jednak możliwe jedynie w sytuacji, gdy hasło startowe zostało już przez Ciebie zmienione na własne. Jeżeli żaden ze sposobów nie zadziałał, skontaktuj się z administratorem SBC administrator@e-teb.pl
6. Nie pamiętam hasła, jak mogę je odzyskać?
Możesz samodzielnie zresetować hasło, wchodząc na stronę: "Problem z logowaniem?" Wybierz opcję „Chcę odzyskać hasło” i postępuj zgodnie z instrukcjami. Jeśli konto nie zostało uwierzytelnione, samodzielne zresetowanie hasła nie będzie możliwe. W razie problemów z odzyskaniem hasła skontaktuj się z administratorem SBC administrator@e-teb.pl
7. Jak mogę zmienić adres e-mail?
Adres e-mail nie podlega zmianie, jedynym wyjątkiem jest błąd w imieniu lub nazwisku. Jeżeli nie pamiętasz swoich danych do logowania, skontaktuj się z sekretariatem swojej szkoły lub z administratorem SBC administrator@e-teb.pl
8. Jak mogę zmienić hasło?
Jeżeli nie pamiętasz swoich danych do logowania, skontaktuj się z sekretariatem swojej szkoły lub z administratorem SBC administrator@e-teb.pl Hasło startowe to ciąg liczb i liter. Trudno je zapamiętać. W trakcie pierwszego logowania należy zmienić je na własne. Pamiętaj, że bezpieczne hasło powinno składać się z dużych i małych liter, posiadać cyfry i znaki specjalne. Unikaj łatwych do odgadnięcia słów, prostych ciągów znaków.
9. Mam problem z aplikacją Teams. Nie mogę dołączyć do grupy.
W sprawach związanych z aplikacją Teams skontaktuj się z sekretariatem szkoły, w której się uczysz.
10. Gdzie szukać informacji na temat planu zajęć, dokumentów, opłat za szkołę, rezygnacji z nauki?
Skontaktuj się z sekretariatem szkoły, w której się uczysz.
11. Nie mam dostępu do platformy e-learningowej.
Dostęp do platformy e-learningowej nadawany jest automatycznie w momencie rozpoczęcia nauki. Jeśli jeszcze nie dostałaś/eś swoich danych, zgłoś się do sekretariatu szkoły, w której się uczysz i upewnij się, że uregulowałaś/eś wszystkie zobowiązania.
12. Prezentacja nie wyświetla się.
Zgłoś problem na adres administrator@e-teb.pl
13. Prezentacja nie jest widoczna w całości.
Prezentację przesłania Ci rozwinięty pasek nawigacji znajdujący się z lewej strony ekranu. Zminimalizujesz go, klikając w przycisk z trzema paskami.
14. Ile razy mogę rozwiązywać testy?
Zanim rozpoczniesz rozwiązywanie testu, zapoznaj się z informacjami zawartymi nad przyciskiem „Wejdź”. Są tam podane liczby dozwolonych i wykonanych prób. Niektóre szkolenia możesz przechodzić nieograniczoną liczbę razy, przy niektórych masz tylko kilka prób.
15. Czy platforma działa na urządzeniach mobilnych?
Tak, na większości urządzeń mobilnych SBC działa bez zarzutu. Problemy mogą zaistnieć jedynie w przeglądarce Safari. W takim przypadku zalecamy pobranie innej przeglądarki.
16. Czy dane użytkowników platformy są bezpieczne?
Oczywiście. Administratorem Twoich danych osobowych jest TEB Edukacja sp. z o.o., ul. Pastelowa 16, 60-198 Poznań. Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z nami iod@edicon.pl
17. Czy ukończenie kursu kończy się otrzymaniem certyfikatu?
Tylko niektóre kursy kończą się otrzymaniem certyfikatu. W razie jakichkolwiek problemów z logowaniem lub dostępem do platformy prosimy o kontakt administrator@e-teb.pl
18. Dlaczego nie widzę wszystkich materiałów?
Najprawdopodobniej masz założone filtry. W lewym górnym rogu listy materiałów znajduje się lista rozwijana. Zaznacz „Wszystkie (bez schowanych)”.
19. Dlaczego nie widzę żadnych materiałów?
Koniecznie zgłoś to do nas na adres administrator@e-teb.pl. Sprawdzimy to i wyślemy Ci odpowiedź.
1. Co to jest SBC?
Jesteś nauczycielem TEB Edukacja? W takim razie ta platforma jest dla Ciebie! W Szkolnej Bibliotece Cyfrowej znajdziesz materiały, które pomogą Twoim uczniom przygotować się do egzaminów, a Tobie przeprowadzić atrakcyjne, angażujące zajęcia.
2. Jak uzyskać dostęp do platformy?
Jeśli jesteś nauczycielem w jednej ze szkół TEB Edukacja, to o dostęp do Szkolnej Biblioteki Cyfrowej zadba Twój dyrektor. Zgłoś się do niego, on już będzie wiedział, co robić. Możesz także napisać na adres administrator@e-teb.pl (koniecznie z konta służbowego w domenie teb.edu.pl), a my wszystko wyjaśnimy.
3. Jak się zalogować?
Dane do logowania otrzymasz od dyrektora, koordynatora lub sekretariatu. Wystarczy skopiować login i hasło, wkleić je w odpowiednie okienka logowania (w ten sposób unikniesz pomyłek wynikających z ręcznego wpisywania danych) i zalogować się na stronie https://www.e-teb.pl/login/index.php
4. Dlaczego moje dane do Office 365 są odrzucane podczas próby logowania do SBC?
To akurat nie jest błąd. Dane do SBC w przypadku kont nauczycieli i dyrektorów (pracowników szkół/oddziałów) są inne niż do kont Office 365.
5. Hasło nie działa. Co robić?
Napisz w tej sprawie na adres administrator@e-teb.pl, a niezwłocznie pomożemy Ci rozwiązać ten problem.
6. Dlaczego nie widzę żadnych materiałów do mojego przedmiotu nauczania?
Koniecznie zgłoś to do nas na adres administrator@e-teb.pl Być może to usterka, choć nie do wszystkich przedmiotów mamy materiały w SBC. Nieustannie pracujemy jednak nad poszerzaniem naszej oferty.
7. Chciałabym/chciałbym współpracować w tworzeniu materiałów do SBC.
Świetnie! Bardzo chętnie porozmawiamy o szczegółach. Zostaw nam swoje dane kontaktowe pod adresem administrator@e-teb.pl W razie jakichkolwiek problemów z logowaniem lub dostępem do platformy prosimy o kontakt administrator@e-teb.pl
8. Dlaczego nie widzę wszystkich materiałów?
Najprawdopodobniej masz założone filtry. W lewym górnym rogu listy materiałów znajduje się lista rozwijana. Zaznacz „Wszystkie (bez schowanych)”.
9. Dlaczego nie widzę żadnych materiałów?
Koniecznie zgłoś to do nas na adres administrator@e-teb.pl. Sprawdzimy to i wyślemy Ci odpowiedź.